Túraddikt - Úton a természetben

Utolsó kommentek:

Fenchurch68 2021.03.16. 12:55:22

Tegnap jártuk végig végre, miután tavaly augusztusban egyszer feladtuk még a szurdok elején, alig volt egy kis víz a patakban, ráadásul durván meleg volt. Na most aztán volt víz bőven :D A Korlát-tetőn alig lehet lépni a rengeteg leánykökörcsintől, a szurdokvölgyben meg tényleg szőnyeg van hóvirágból, tőzikéből meg szcillából. A sziklaalakzatok meg tényleg elképesztőek, épp előtte nyávogtunk, hogy nem jutunk el tavasszal a szádelői völgybe, hát most kárpótlásként eljutottunk ide, bónuszként még emberekkel se találkoztunk. Köszönjük a részletes leírást és a kedvcsináló fotókat!

bencicuska 2021.02.21. 13:35:18

@tutajos_g: Köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy tetszik a blog! Régen írtam már a cikket, néhány dolgot aktualizálni is fogok benne (pl. mellékelek egy térképet), hogy a jövőben elkerülhetőek legyenek az ilyen esetek. :)

tutajos_g · http://tutajos.fotosblogja.hu 2021.02.21. 13:16:01

Ma tettünk egy hat órás kört Mályinka-Dédes környékén. Csak azért írok, mert az első kilátóval kapcsolatban jó tudni, hogy nem pontosan a Szőlő-kő csúcsáról van szó. Oda hiába másztunk, be van kerítve, nincs kilátás. A cikkben említett hely a csúcstól kb 100 méterrel nyugatra áll, és tényleg csodaszép (a humap térkép jelzi).
Mellesleg gratulálok a site gazdáinak, inspirál és nagyon hasznos segítséget nyújt hétről hétre, köszönet érte!

Dorinda41 2020.06.17. 13:32:19

Régen tervezek újra elmenni ide. Az unokám csak 5 éves, azt hiszem még pár év kell, hogy elmehessünk együtt. Gyönyörű helyek, valamikor 35 éve jártam arra utoljára, akkor még nem volt ennyire kiépítve.

Bejegyzés: Nyári látványkör a Szlovák Paradicsom déli részén

2020.06.17. 11:08:40

Mi 2 éve úgy voltunk arrafelé, hogy alapvetően a Gömör-Tornai karsztba mentünk, Rozsnyóban volt a szállásunk, aztán ránéztünk a térképre, és nem volt messze a Szlovák Paradicsom déli része. Ott elindultunk a tótól, fel a Zejmár szakadékon, utána a fennsíkon tettünk volna egy kört, csak annyira kevésnek éreztük, hogy inkább beletettük a Sokolia szurdokot, amit általában északról szokás amúgy megközelíteni, majd onnan vissza. A cicával mi is találkoztunk.

in advance 2020.02.17. 10:51:58

Pierr Kardán szavait csak megerősíteni tudom. Kerékpárral indultam neki Tornaszentandrásról Perkupát érintve, gondoltam, ahol kijelölt túraút van, ott kerékpározni is tudok. Soha nem felejtem el, ahogy a szűk, sziklák közötti áttöréseknél, meredek völgyfalakon a kerékpárt cipeltem, miközben minden lépést meg kellett fontolnom. Nyáron, teljesen száraz időjárás fogadott. Fényképeket hiába is készítettem, a saját szemünkkel látott valóság megdöbbentően izgalmasabb. Egész túrán egyetlen emberrel sem találkoztam, félelmetesen egyedül éreztem magam a rengetegben.

Pierr Kardán 2020.02.17. 09:12:31

Jé, errefelé már jártam egyszer. Kb. Alsótelekestől lefelé mentünk, addig, ameddig a Telekes patak eléri a Szalonna - Perkupa közötti főutat. Magyon szép rész, teljesen háborítatlan a természeti környezet. Rengeteg őz és szarvas van arrafelé, odajárnak inni a patakhoz. Szerintem a túlnyomó többségük még életében sem látott embert, mert nem szaladtak el, ha közelítettél feléjük (megfogni persze nem engedték magukat).

Az viszont igaz, hogy kiépített túraösvény híján csak jó cipővel és jó bokával érdemes arra menni. Hol a patak egyik, hol a másik oldala járhatatlanul meredek, hol meg mindkettő :-) Ebből következik, hogy tavasszal nem érdemes arra menni, akkor sok víz van a patakban és sok olyan hely van, ahol egyszerűen nem tudsz tovább haladni. A nyár vége a jó időpont túrázni arrafelé.

A legnagyobb gond a túrában az odajutás. A túra két vége (Alsótelekes és Szalonna) között gyakorlatilag nincs közvetlen tömegközlekedési összeköttetés, tehát ha a túra végén busszal akarsz visszajutni Szalonnáról Alsótelekesre, akkor háromszor át kell szállni és a kb. 20 km-es távolság megtételéhez több mint 2 óra buszozás szükséges. Szóval az esélytelen, hogy valaki Pestről tömegközlekedéssel letudja ezt a túrát.

Úgy érdemes csinálni, hogy megszáll az ember valamelyik környékbeli településen (Alsótelekes, Szőlősardó, Szalonna, vagy Perkupa) és onnan indulva és oda visszatérve gyalog csinálja meg a túrát.

Összességében a nehézségek ellenére ajánlom mindenkinek ezt a túrát, ilyet ma már nem sok helyen lehet látni Magyarországon.

bencicuska 2019.11.24. 21:49:42

@Zabalint: Köszönöm és örülök, hogy tetszett a bejegyzés! :) A Dolomitbányához és a Várhegy környékéhez most a hozzászólásod után nekem is megjött újra a kedvem, elvégre már három és fél éve jártunk arra, ideje újra betervezni.

2019.11.24. 21:47:28

Dolomitbánya ma egy túra részeként megvolt. Hihetetlenül gyönyörű a kilátás, és ehhez a napos késő öszi idő is hozzájárult. A fennsík déli peremének köveinek ellenoldali párja ez a kilátópont.

2019.11.18. 18:38:34

Elsőre hatásvadásznak tűnt a cím, de nem az. Mivel nincs a szomszédban, meg amúgy is sokfelé járok, nem látogatom olyan gyakran a Bükköt, de azért évi néhány alkalom megvan, és a legismertebb kövek megvoltak már többször is, és az ehhez hasonló címekben eddig mindig csalódtam, pl. mikor az egyik blogger az Index címlapon a pilisi Dera patak szurdokát nevezte tömegektől távol eső helynek (csak a kínai turisták hiányoznak már onnan a valóságban). Itt viszont nem kellett csalódnom egyiken sem jártam, gratulálok és köszönöm a tippeket! :-)

bencicuska 2019.09.22. 18:15:07

Köszönöm a konstruktív jellegű hozzászólásokat! Teljesen jogosnak tartom a magyar és szlovák nevek együttes feltüntetésének igényét, igyekszem odafigyelni rá! :)

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2019.09.22. 14:26:32

Jó tudni, hogy mást is érdekel a téma :)
A kétszer felhúzott város
utazaseuropaba.hu/2019/07/31/a_ketszer_felhuzott_varos
Utazás Európába

Bejegyzés: Bastei - Szász-Svájc legnépszerűbb kirándulóhelye

Zsirai Antal 2019.09.22. 14:26:06

Ezen szép túrához javaslom azok számára, akiknek esetleg kevesebb ereje vagy ideje lenne rá, hogy a Kőpataki tóhoz lanovkával is fel lehet menni Tátralomnicról. (15-18 Euró / fő). - És ha már a Kőpataki tónál vagyunk, onnan ugyancsak lanovkával fel lehet menni a Lomnici nyeregbe.(Plusz 1-2 óra) - Persze, csak jó látási viszonyok között érdemes - különben egy bosszantó pénzkidobás.

Zsirai Antal 2019.09.22. 14:26:03

@clemens: Egyetértek a magyar / szlovák ill. lengyel nevek egyidejű feltüntetésévél!

2019.09.12. 18:44:38

Gyönyörű hely, jó cikk, szép képekkel.

Nekem úgy 7 éve a legelső tátrai túrám volt a sárgánál a parkolótól a Zöld-tó, onnan fel a Nagy-Morgásra, onnan a Kő-pataki tóhoz, majd vissza a kék és a sárga jelzésen a parkolóhoz.

clemens 2019.09.12. 18:44:37

Jó hogy a magyar földrajzi neveket használod, de mivel olyan térkép nincs forgalomban ahol ilyen néven meg lehetne találni, ezért csak akkor van értelme ha zárójelben mellette van a szlovák név is, különben követhetetlen (ill csak folyamatos guglizásssal követhető) a túraleírás.